مقالات

سبک های معماری داخلی کدامند؟

ایده های باغ ویلا - نمای ساختمان

گاهی اوقات پیش می آید که بعد از صرف کلی هزینه و تغییر از محیط کار یا زندگی خود راضی نیستید و حس آرامش به شما نمی دهد. امکان دارد دکوراسیونی که طراحی کرده اید حتی نو و بروز باشد و از گرانترین کاغذ دیواری ها و پارکت ها و مبلمان استفاده شده باشد. اما شما از قرار گرفتن در آن حس خوشایندی نداشته باشید. از نظر ما دلیل این موضوع نداشتن شناخت کافی طراح از سبک های معماری مناسب برای هر فضا است. اولین قدم برای استارت یک طراحی انتخاب سک مناسب دکوراسیون می باشد|، ما در این مقاله قصد داریم تا سبک های معماری داخلی برای شما توضیح بدیم.

پیشنهاد ما به شما در طراحی و ساخت فضاهای مسکونی، اداری و تجاری، روی آوردن به سبکهای معاصر و مناسب انسان امروزی است؛ سبک هایی که در سالهای اخیر توسط معماران متعدد و در عرصه بین المللی بارها مورد امتحان قرار گرفته و به تدریج تکامل یافته است. در ادامه به برخی از این سبکها اشاره می شود :

سبک معماری مدرن

سبک مدرن با نهایت بهره گیری و استفاده از ترفندهایی برای بزرگتر نشان دادن فضاها، برای آپارتمان ها و منازل کوچک بسیار مناسب است. بافت های شاخص، فرم های هندسی جسورانه و نامتقارن، استفاده از رنگهای چشمگیر در کنار رنگ های خنثی و توجه به نور طبیعی از شاخصه های اصلی این سبک است.
در صنعت طراحی مبلمان نیز سبک مدرن به عنوان روشی معاصر و پیشگام شناخته می شود. مبلمان مدرن اشکال هندسی ساده دارند و در ساخت آنها از مصالح جذاب همچون چرم، استیل و شیشه استفاده می شود.

مطالب مرتبط : 

سبک معماری مدرن

سبک مینیمالیست

مینیمال در لغت به معنای حد کم از تعداد و یا شدت است. در معماری رویکرد و سبک مینیمالیستی به معنی استفاده از کمترین عناصر ممکن است. ساختن منزلی با کمترین تنوع در متریال و بافت، استفاده از تعداد کمی از رنگ های اکثرا روشن و نورپردازی محدود به صورت فکر شده بر روی سطوح خاص، فضایی بسیار آرامش بخش و راحت به وجود می آورد. در حقیقت ایده اصلی طراحی مینیمال کم کردن حواشی، و رسیدن سادگی است .این سبک برگرفته از فلسفه (( ذن )) و همچنین معماری شرق دور است.

سبک معماری مینیمالیست

سبک خلوص گرایی (بروتالیسم)

با افزایش تولیدات مصنوعی، انسان کشش زیادی به ماهیت اصلی مواد پیدا کرده است. مواد پلیمری پر زرق و برق و مصالح مشابه چوب باعث شده تا برخی از طراحان علاقه زیادی به استفاده از مصالح خالص و نمایان پیدا کنند. استفاده از چوب های طبیعی با کمترین پرداخت و پوشش شیمیایی، سنگهای طبیعی، بدنه ها و سطوح بتنی بدون پوشش، فلزات رنگ نشده و با اتصالات نمایان، در کنار استفاده از فرم های هندسی و ساده از شاخصه های اصلی این سبک معماری هستند. پیروی از این سبک باعث خلق فضایی می شود که عاشقان هنر معماری از قرار گرفتن در آن به وجد می آیند.

سبک روستیک که امروزه در کشورمان مورد توجه قرار گرفته است نیز در واقع زیرشاخه ای از خلوص گرایی است که علاقه زیادی به مصالح طبیعی و روستایی مانند چوب و سنگ و تکنیکهای سنتی دارد که مناسب ساخت فضاهای تفریحی و منازل ویلایی است.

تلگرام پروان دکور
اینستاگرام پروان دکور

دیدگاهتان را بنویسید