بازسازی, مقالات

بازسازی توالت

قبل و بعد بازسازی توالت و سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از مکان های مهم و کاربردی در ساختمان است. سالم بودن و زیبا بودن تجهیزات سرویس بهداشتی نقش مهمی در آسایش افراد دارد. بنابراین با استفاده از بازسازی می توان به یک سرویس بهداشتی زیبا و سالم دست پیدا کنید.

هزنیه بازسازی توالت

یکی از قسمت های مهم در بازسازی خانه در مشهد ، بازسازی توالت است . هزینه بازسازی توالت به تغییراتی مثل تغییر کفپوش و یا دیوار پوش ها ، عایق کردن دوباره کف و دیوار ها ، تعویض شیر آلات ، روشویی ، رنگ و دیگر تجهیزات بهداشتی بستگی دارد.

حال اگر قصد تبدیل کردن توالت ایرانی را به فرنگی داشته باشید باید در نظر بگیرید که هزینه این کار بالاتر از حد معمول است . البته لازم به ذکر است که توالت فرنگی به سلامت فیزیکی ما بسیار کمک می کند پس این هزینه را نباید خیلی جدی گرفت .

هزینه بازسازی توالت با وضعیت فعلی کشورمان قابل پیش بینی نیست و این مسئله به خواسته های شما از این کار و مقدار خرابی و فرسودگی فعلی توالت شما بستگی دارد.

مطالب مرتبط :

هزینه بازسازی توالت

مراحل بازسازی توالت

  • قطع کردن آب و برق توالت :

    به دلیل این که در هنگام بازسازی ممکن است; به تاسیسات توالت آسیبی وارد شود بهتر است آب و برق را قطع کنید.

  • برداشتن وسایل و تجهیزات توالت :

    در مرحله برداشتن تجهیزات توالت باید از ابزار مناسب این کار استفاده کنید; و مرحله به مرحله اقدام به برداشتن تجهیزات کنیم. ما پیشنهاد میکنیم اولین مرحله جدا کردن سنگ توالت باشد و سپس به سراغ روشویی و شیر آلات بروید. لازم به ذکر است که اکثر این تجهیزات به دیوار ها یا کف پیچ شده اند; و فقط با داشتن یک پیچ گوشتی می توانید به راحتی از دیوار ها یا کف جدا کنید

  • جدا کردن کاشی یا سرامیک توالت :

    بعد از جدا کردن تجهیزات نوبت به کندن کاشی و یا سرامیک کف و دیوار ها می رسدد. دقت داشته باشید که این کار را با نهایت دقت انجام دهید. نکته لازم به ذکر این است; که از فن یا هواکش توالت که معمولا در سقف نصب می شود فراموش نکنید.

جدا کردن سرامیک توالت
  • بازسازی لوله ها و اتصالات توالت :

    بعد از انجام مراحلی که گفتیم; نوبت به مهم ترین مرحله بازسازی توالت می رسد; یعنی تعمیر یا تعویض لوله ها و اتصالات توالت. اگر لوله ها و اتصالات فرسوده بودند; و یا ترک و یا شکستگی داشتند; تعویض آن ها کار لازم به اجرایی است; اما اگر سالم بودند پیشنهاد ما این است که باز هم تعویض شوند; چون اگر مدتی بعد از بازسازی دچار خرابی شوند باید همه کارهایی که در زمان ببازسازی انجام شده اند; را دوباره تکرار کنید.

  • نصب کاشی و سرامیک دیوار ها و کف توالت :

    بعد از جدا کردن; و تخلیه تجهیزات توالت از تجهیزات و تعویض و تعمیر لوله ها واتصالات و کندن کاشی و سرامیک های قدیمی; نوبت به نصب کاشی و سرامیک جددید بر روی دیوار ها و کف می رسد. در انتخاب رنگ و طرح کاشی و سرامیک دقت بالایی داشته باشید; زیرا جلوه و نمای بیشتری به توالت می دهد. لازم به ذکر است برای نصب کاشی و سرامیک ها اول به سراغ دیوار ها بروید; و بعد از اتمام دیوار ها کف را شروع کنید.

  • نصب تجهیزات جدید در توالت :

    این مرحله به 2 دلیل بستگی دارد. دلیل اول مقدار بودجه شما برای بازسازی توالت است و دلیل دوم نیاز های شما است. اگر این 2 دلیل اصلی را در نظر بگیرید; می توانید بهترین متریال و تجهیزاتی که در توالت نیاز زدارید را تهیه و نصب کنید.

  • سیستم روشنایی :

    در توالت های قدیمی توجه زیادی به نورپردازی و سیستم روشنایی نشده است; و معمولا از یک لامپ کوچک برای روشنایی استفاده شده است. حال که شما تمام تجهیزات توالت خود را بازسازی کرده اید; این امر واجب است, که بازسازی روشنایی توالت خود را در نظر بگیرید.

سیستم روشنایی سرویس بهداشتی

هزینه ساخت توالت

در ساخت توالت یک چیز بسیار مهم تعیین کننده هزینه ساخت توالت است . این مورد این است که در نظر بگیریم که آیا توالتی که قرار است بسازیم ایرانی است یا فرنگی و یا اگر از فضای کافی برخوردار باشیم هر دو . -در ساخت توالت یک سری از وسایل و تجهیزات متغیر است یعنی یک سری تجهیزات توالت فرنگی با توالت ایرانی متفاوت است مانند سنگ توالت .

اما یک سری از کارها و تجهیزات برای هر دو مشترک هستند مثل کفپوش ، دیوار پوش ها ، روشویی و … . هزینه ساخت توالت بستگی به تجهیزات و وازمی دارد که داخل توالت مورد استفاده قرار میگیرد . اما اگر بخواهیم به طور معمول این هزینه را محاسبه کنیم; هزینه ساخت یک توالت بدون سنگ توالت ، درب و پنجره و شیر آلات مورد نیاز ، 6 میلیون تومان است.

لازم به ذکر است این هزینه به موارد بسیار زیادی بستگی دارد اکه ذکر این موارد درون مطلب جلوگیری شده است  و قیمت ذکر شده به طور معمول در نظر گرفته شده و با در نظر گرفتن تحریم و تورم در کشور ممکن است که افزایش و یا کاهش داشته باشد

مطالب مرتبط :

توالت
سرویس بهداشتی
سرویس بهداشتی
سرویس بهداشتی

نتیجه گیری

در بازسازی توالت اگر از نظر بودجه محدودیتی دارید حتما کارها را اولویت بندی کنید تا متضرر نشوید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد بازسازی و یا ساخت توالت را دارید حتما با تیم های بازسازی همکاری کنید زیرا از نظر وقت و هزینه کار را برای شما بهینه تر می کنند.
یکی دیگر از مزایای کار با شرکت های بازسازی این است که شرکت طرف قرار داد موظف است کار را با ضمانت به شما تحول بدهد و این یک امتیاز مثبت برای شماست.

اگر قصد بازسازی و یا ساخت توالت جدید را دارید و به دنبال یک شرکت بازسازی مناسب هستید ما می توانیم این کار را برای ما به نحو احسنت به اتمام برسانیم.

کارشناسان تیم پروان دکور آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه مشاوره رایگان در زمینه بازسازی ساختمان به شما عزیزان هستند

تلگرام پروان دکور
اینستاگرام پروان دکور

دیدگاهتان را بنویسید